Zhangjiajie glass bridge

6 april 2017 - Zhangjiajie Shi, China

Hoihoi!

Gisteren weer een relaxdagje gehad en weinig anders gedaan dan door de straten geslenterd, gegeten en over het marktje gelopen. Gek om te zien hoe hier hele koeiepoten en ingewanden gewoon buiten hangen.

Ergens in een achteraf volksstraatje bij een school liep cora tegen een massage salon aan waar ze de eerste voetmassage heeft gedaan. Er werd een vrouwtje opgetrommeld die vervolgens een half uur voor 4 euro op haar voeten aan het slaan was en haar tenen er probeerde uit te trekken (zie video)!

Ergens later in een tentje heerlijk gegeten en voor 14 eur zaten we propvol. Echt superlekkere groente gerechten met rijst bier en thee.

Vannochtend zouden we even het weer aankijken om naar de glazen brug van zhangjiajie te gaan. De langste brug van de wereld met een glazen bodem hangend over een diep ravijn. Het was even zoeken naar de goede bus bij het busstation. Een klein busje gemengd met chinese touristen en lokale bevolking. Je word toch echt door iedereen aangekeken alsof je van een andere planeet komt ;)

Met de busrit van een half uur (2 euro pp) kwamen we bij een modern efteling achtige entree. Kaartjes (19 eur pp) zoals bij elke attractie weer ongewoon duur. De regen was gestopt en de mist en wolken kwamen af en aan. Voorbij het eerste poortje moesten we speciale overschoenen aan vanwege beschadiging aan het glas en ook vanwege de gladheid.

De brug is enorm. Met grote glazen vlakken waar je de diepte inkijkt. Heel bijzonder en erg vermakelijk om al die chinezen in de meest ongemakkelijke manieren op de foto te zien gaan. Uitzichten waren bijzonder en het ravijn beneden echt heel diep.

Uurtje op de brug was voldoende en langzaam weer richting hotel. Er was geen bus meer te vinden maar taxironselaars des te meer. We hebben iemand gevonden die die kant op moest en met een carpool tarief van een paar euro konden we meerijden naar het hotel in een luxe auto. Heel de weg geen woord gezegd want communiceren is hier onmogelijk zonder vertaal app ;)

Vanavond nog ergens hapje eten en morgen onze laatste relaxdag hier. Zaterdag proberen we in furongzhen te geraken en we zijn benieuwd naar het lokale vervoer. We moeten slepend met onze rugtassen 2 bussen zien te nemen naar niet al te bekend gebied. Leuk en spannend tegelijk.

Zhangjiajie en wulingyuan zijn geweldig om te relaxen en ondanks dat we niet alles hier hebben gezien en het weer niet altijd meezat hebben we ons enorm vermaakt! Aanrader voor toekomstige chinagangers wat ons betreft ;)

1. Fran Alberts:
    6 april 2017
    Heb weer genoten van jullie avonturen. Goede reis verder zaterdag. Groet.
  2. Claudia Molendijk:
    6 april 2017
    Ziet er weer geweldig uit....tja het is wel saai steeds dezelfde reactie maar China is dan ook gewoon een geweldig land!
    Succes met de reis morgen!
  3. K.Kronkelz:
    6 april 2017
    Contrast tussen een beetje primitief en hypermodern is af en toe heel groot.
  4. Ron & Cora:
    6 april 2017
    @fran : leuk dat u ons volgt!

@ clau : idd geweldig! Morgen nix..we reizen zaterdag pas :)

@ kinkz : das idd meest indrukwekkende. Zoveel moderns maar mensen hangen zo in hun cultuur. Bizar gewoon.
  5. Paul:
    6 april 2017
    De foto collage was weer indrukwekkend. Goede reis verder.
  6. Petra Teuns:
    Hallo Cora

Ik lees net dat je in China bent, ik geniet van jullie verhalen, jee wat een end hiervan daan, hoelang duurt jullie reis? Groetjes Petra Teuns
  7. Lenie:
    6 april 2017
    Weer genoten van jullie verhaal. Een goede reis zaterdag
  8. Jeannette Bakker:
    6 april 2017
    Wat een mooie foto's weer!