Furongzhen

8 april 2017 - Xiangxi Tujiazumiaozuzizhizhou, China

Hoihoi

Gisteren de laatste avond in wuylingyuan. Ff lekker gegeten en cora had een verrassende banaanpizza. Ff de laatste uurtjes nog wat rondgeslenterd tijdens het uitbuiken ;)

Vannochtend snel uitgechecked bij dit prima hotel. Wel ff wennen als je de grote rugzak mee moet slepen. Het regende maar we zijn goed voorbereid met regenjassen en een hoes op de rugzakken.
We vertrokken om 8.30 en das best vroeg voor ons doen ;)

Binnen 10 seconde zaten we in de taxi om naar het busstation te gaan. Aldaar kwam een vrouw ons tegemoet of we mee wilden in de bus naar zhangjiajie. Het kleine busje vertrok snel en via een tolweg waren we snel op het busstation. Ook daar weer supersnel de volgende bus gevonden naar furongzhen. Ditmaal een klein busje en een uurtje over een hobbelweg als enige tourist.
Alles was wel super goedkoop want voor de hele reis waten we nog geen 7.5 euro pp kwijt ;)

Daar angekomen was het wel hilarish. Grote groep oudere mensen was op de straat bezig met hun eigen vertier (zie videos).

Hier redelijk snel het hotel gevonden met een mooie kamer.

Het was inmiddels 1300 geworden en omdat we hier maar 1 dag zijn wilde we snel naar het oude dorpje, wat ook wel hibiscus town genoemd word nav een bekende chinese drama fim uit mid jaren 80.

Na door wat oude straatjes met wat toeristische winkeltjes gelopen te hebben vonden we waarvoor we kwamen. Een uniek dorp gebouwd bij een fraaie waterval. Wel jammer van de 12.50 eur pp entree maar dat mocht de pret niet drukken. Je kon hier achter de waterval lopen waar we wat leuke fotos genomen hebben.

Cora kwam nog een tempeltje tegen waar wat monniken met haar een ritueel doorlopen hebben voor positiviteit en gezondheid voor coras moeder waar het momenteel niet zo goed mee gaat. Cora werd er erg emotioneel onder.

Even verder op een pleintje was wel te merken dat ze hier nog minder gewend zijn aan westerse touristen. Ik heb geen enkel westers persoon kunnen ontdekken deze dag. Wel hilarish en irritant om te zien dat vrouwen voor je gaan lopen en stiekum selfies nemen met jou erbij in beeld ;) ook werden een paar keer door een groep chinese touristen aan ons arm getrokken om met hun op de foto te kunnen ;)

Totaal uitgeput van de lange dag hebben we ons voor 5 eur pp nog even volgestampt met voer en gaan nu naar bed.

Morgen 4 a 5 uur reizen naar fenghuang waar we 4 relax dagen hebben ;)

Welterusten voor nu ;)

1. Claudia Molendijk:
    8 april 2017
    Mooie avonturen, mooie foto's en een prachtig dorpje.
    Succes met de reis morgen.
  2. Claudia Molendijk:
    8 april 2017
    Ik zie nu pas op de kaart dat jullie door een minderheden gebied reizen. Interessant....zien jullie veel klederdrachten in het 'wild' ?
  3. Jose de Kreij:
    Heel mooi allemaal
  4. Scrimitzu:
    8 april 2017
    Amazing Paas, love the photos! Great job bro!
  5. K.Kronkelz:
    8 april 2017
    Leuke foto's. Leuk verslag. Goed geschreven.
  6. Hanneke Perier:
    8 april 2017
    Jeetje hé....wat indrukwekkend allemaal....ik geniet enorm van de prachtige foto's!!
  7. Ron & Cora:
    9 april 2017
    @ iedereen: superleuk dat jullie ons volgen! We kijken dagelijks uit naar de nieuwe reacties :)

@ clau : tijd van klederdracht in et wild is voorbij. Vandaag zagen we onderweg her en der oude dorpjes. Alles voor de tourist en overal entree om een paar oude huisjes te zien met wat mensjes in klederdracht waar je moet betalen voor een foto. Tis een beetje als volendam of zeeland. Het word alleen gedragen voor de tourist die wil betalen. De mensen hier zien er ook in de gewone wijken en dorpen hip gekleed uit maar we hebben de indruk dat de chinese tourist neerkijkt op het gewone volk. Ze vinden het hier geweldig als je ergens aanschuift wat te min is voor zgn touristen. Als je dan nog een keer terug komt ben je het helemaal en kan je niet meer stuk :)