Qingyuan Hotspring

21 juni 2017 - Qingyuan Shi, China

Hoihoi

18 juni zijn we vanaf qingyuan 40 km naar het westen gereisd naar Spring valley, een hotspring resort in het qingxin district.

Op papier fraai om te relaxen maar zoiets moet je in china altijd maar afwachten want de staat waarin iets verkeerd kan nogal wisselend zijn hier :)

De taxichauffeur bracht ons via een verlaten weggetje naar de parkeerplaats en het zag er veel belovend uit!

We werden heel vriendelijk onthaald in de lobby door de dienstdoende manager welke tot onze vetbazing redelijk engels sprak. Das dan altijd wel handig ;)

Alles binnen zag er superdeluxe uit en het hotel leek zowaar vol te zitten met gasten die hier het weekend waren geweest.

We konden pas om 1300 in onze kamer want alles was vol en moest nog schoongemaakt worden. Gelukkig konden we wel in het restaurant bij het zwembad genieten van een vers bakje koffie.

Het restaurant en het zwembad zag er ook super uit. Rondom het zwembad de villas en palmbomen wat erg tropisch aan doet. Dat is toch vrij uniek in china en onze keus leek goed uit te pakken!

Wel bizar om te zien hoe naast een park met 21 villas een mega resort van rosewood op loopafstand uit de grond word gestampt en waar aan de andere kant een resort met glijbanen verlaten en verrot is en overwoekerd door 10 jaar begroeing waar niemand meer naar omkijkt. Sommige dingen in china zijn raar :)

Rond 13.00 kwam de manager ons halen want villa nr 7 was klaar voor ons. Daar binnenstappend was er het wow-gevoel!!

Superdeluxe ronde villahuisjes met alles erop en araan en zelfs een prive tuin met prive spa compleet met zitje. De spa was al bijna volgelopen dus we konden er gelijk in!

4 dagen hier vertoeven is geen straf in iedergeval :)

We zijn hier 4 dagen geweest om helemaal niets te doen! Alleen luieren en badderen! Das best fijn en aardig gelukt!

Wel grappig dat het hotel zondagavond weer helemaal leeg was dus we hadden alles voor onszelf. Dus ook het buitenzwembad. Ook wel beetje genant als je weet dat er een schoonmaakster, manager, kok, tuinman, en restaurantpersoneel alleen voor ons rondloopt ;)

We hebben daar dagelijks heerlijk gegeten en bier in overvloed in onze minibar neergezet en 4 dagen werkelijk niets maar dan ook niets gedaan, behalve een beetje dollen in het zwembad en onze privespa natuurlijk. Savonds een chinese muziekzender opgezet dus we hebben ons prima vermaakt. Het was de afgelopen 4 dagen met een graad of 30 niet superwarm omdat er veel bewolking was. Wel henben we dagelijks dikke onweersbuien van een uurtje of wat gehad wat ook weer voor aangename verkoeling zorgde!

Vandaag zit het er helaas op daar en gaan we naar onze laatste plaats guangzhou. Nog 4 dagen en dan weer naar huis. Tijd is snel gegaan!

1. K.Kronkelz:
    Mooi hoor.
  2. Claudia Molendijk:
    22 juni 2017
    Heerlijk dat luxe resort !!! Nu komen jullie helemaal relaxt thuis :).
    Geniet nog van jullie allerlaatste dagen in China !
    De tijd is heeeeelllll snel gegaan :(. Maar wel een mooie herinnering om op terug te kijken !
  3. Claudia Molendijk:
    22 juni 2017
    Foto's spreken voor zich :)) !
  4. Claudia Molendijk:
    Leuk badpak Cora :)
  5. Fran Alberts:
    22 juni 2017
    Daar wil ook ook wel een weekje heen, geweldig. Geniet van jullie laatste dagen en goede Heimfahrt.
  6. Lenie:
    22 juni 2017
    Wat een prachtige luxe resort. Lekkere eten mooie foto's. Veel plezier nog de laatste dagen.
  7. Hanneke Perier:
    22 juni 2017
    Héél fraai en luxe resort....bijna thuis....ik ga de verhalen missen....
  8. Marry:
    22 juni 2017
    Dit was wel even lekker na een aantal maanden om even goed uitterusten nog een paar fijne dagen tot maandagavond