Yuanjiajie

4 april 2017 - Zhangjiajie Shi, China

Gisteren een heerlijke relaxdag gehad. Beetje over de straten geslenterd en als lunch bij een of ander vaag tentje wat noodles als lunch genuttigd. In de avond de stad in geweest en heerlijk restaurant gevonden met een lokale specialiteit. Een op tafel boven het vuur hangend wokje gevuld met diverse speksoorten. Yummi yummi ;)

Vanochtend vroeg naar het park van yuanjiajie geweest waar we een dagje ons dachten te vergapen aan natuurschoon. Om 8.00 uur opgestaan en ja hoor het regende en was erg bewolkt. Toch besloten we te gaan omdat voor de rest ban de week nog slechter weer word voorspeld. Na een taxirit van een kleine 10 minuten (1 euro) kwamen we bij het park aan alwaar hordes chinese touristen al klaar stonden om hetzelfde te gaan doen. Bij de poort was het wel even schrikken want de entreeprijs voor 2 personen kwam neer op een kleine 60 euro. Daar zat dan wel al het busvervoer binnen het park bij.

We hadden ons voor laten lichten en ons ingelezen en een zo economisch mogelijke route uitgezet. Als eerste namen we een enkeltje kabelbaan (10 eur pp) naar tianzi mountain. De rit begon echt super door het adembenemende landschap maar hoe hoger we kwamen, hoe slechter het zicht werd. De laatste 5 minuten van de 15min durende rit konden we nix meer zien. Dikke mist met 10 meter zicht oid. Boven aangekomen bij tianzi mountain was het dan ook dikke teleurstelling om niets maar dan ook niets meer te kunnen zien.

Dan maar door met een parkbus naar yuanjiajie core scenic area. Hier zijn de rotspilaren te vinden waar de film avatar zijn bekende zwevende bergscenes op geinspireerd zijn. Alhoewel het licht regende was hier het zicht beter en hebben we genoten van alle uitzichten. Dat maakte onze dag (en de entree prijs) helemaal goed!

Inmiddels in het park de nodige traptreden en uren versleten moesten we nog ergens naar beneden. Ik wist wel hoe maar had cora maar niets gezegd. De enige manier was om bij bailong met een glazen lift te gaan die 350 mtr hoog is. Cora had thuis al gezegd dat ansoluut niet te doen, maar nu kon ze niet anders en uiteindelijk heeft ze dik genoten ;) De ritprijs was met 10 euro pp wel weer wat aan de hoge kant :(

Ook bij de beneden uitgang van de lift was het prachtig en we zagen hier en daar zelfs een stukje blauwe lucht.

Rond 17.00 waren we klaar en zijn terug richting het hotel gereden alwaar we ons weer verlekkerd hebben aan een ander plaatselijk gerecht. Gekruide glasnoodles. Eten was heerlijk!

Dag was uiteindelijk en ondanks de hoge entreeprijzen toch nog helemaal goedgekomen en we genieten nu na met een biertje op het balkon!

Ik zal zo nog even wat video files proberen te uppen van vandaag, maar de fotos staan klaar :)

1. Scrimitzu:
    4 april 2017
    Yo Paas, can you please explain the woman and the bucket? What is she doing there? Why is her hair wet?
  2. Ron & Cora:
    4 april 2017
    @scrimitzu: i could write smth naughty here, but there are alot of people here washing their hair in a bucket just on the street :)
  3. Jeannette Bakker:
    Leuk om te zien!
  4. Lenie:
    4 april 2017
    Fijn dat jullie toch nog een leuke dag hebt gehad
  5. Claudia Molendijk:
    Super!
  6. Claudia Molendijk:
    4 april 2017
    Hebben jullie die vogeltjes aan het stokje nog geprobeerd?
  7. K.Kronkelz:
    4 april 2017
    Lijkt me ook wel een keer leuk, alleen dat "vreemde" voedsel ...... Verder mooi om te lezen dat jullie je goed vermaken.
  8. Jose de Kreij:
    ziet er geweldig uit