Taishun

24 mei 2017 - Taishun, China

Hallo!

24 mei zijn we vroeg opgestaan in ons geweldige hotelletje in meizhucun voor een heerlijk chinees ontbijtje.

De eigenaar zou ons met de auto naar jingning brengen waar we verder op de bus naar het stadje taishun konden gaan.

Het afscheid van de ouders / hotelpersoneel was leuk want ze hadden ons echt in de watten gelegd.

De autorit ging redelijk vlot door de bergen en met een uurtje waren we op het busstation van jingning.
Ook daar ging alles soepel en we zaten snel in de bus naar taishun.

45 minuten later zaten we al op het busstation maar we hadden geen hotel geboekt. Met 2 tuktuks hebben we ons laten afzetten in het centrum waar we snel een goed hotel hebben gevonden.

Even de spullen op de ruime kamers afgegooid om vervolgens het stadje in te gaan. Wat een vreemd stadje is taishun ;)

Alles oud en nieuw door elkaar met smalle straatjes vol marktjes en winkeltjes. Echt vreemd om te zien hoe hier krotten en lemen huisjes midden tussen de flats staan.

We hebben de hele dag door deze stad geslenterd en savonds een uitgebreid heerlijk dinner in het hotel genomen.

Voor morgenochtend staat sixizhen op de planning waar wat oude bruggen zijn
Taishun county staat vooral bekend om de diverse oude bruggen en daar willen we natuurlijk iets van meepikken.

Voor morgen middag staat meilinzhen op de planning waar we een resort met zwembad in de bergen hebben geboekt. Even een paar verkoelende relaxdagen in de bergen, want dat hebben we wel verdiend na 2 maanden reizen vinden we ;)

1. Claudia Molendijk:
    26 mei 2017
    Leuke avonturen. En het leuke is....ma en ik zijn erbij :)
  2. Ron & Cora:
    26 mei 2017
    Met WE bedoelde ik ons 4 ;)
  3. K.Kronkelz:
    26 mei 2017
    Wat een reis zeg! En dat contrast tussen nieuwbouw en oudbouw blijft me verbazen.
  4. Hanneke Perier:
    26 mei 2017
    Wat een stad zeg....dat vrouwtje in die schoenenwinkel....ik zou er ook moedeloos van worden....compleet andere wereld....
  5. Rozi:
    27 mei 2017
    Heerlijk met die warmte een flinke plons nemen,geniet ervan xxx
  6. Alien:
    31 mei 2017
    Mooie foto's! Geven mij een goed beeld van het stadsleven daar. En wat bijzonder inderdaad die oude en nieuwe gebouwen door elkaar. Vast geen planoloog bij betrokken geweest