Meizhucun

23 mei 2017 - Lishui Shi, China

Hoihoi, vandaag een verhaal geschreven door Claudia:

Van Dagangtou zijn we met de taxi naar onze volgende bestemming gegaan. Twee uurtjes rijden naar Meizhucun, een gehuchtje in de bergen bij de rijstterassen. Waar twee koeien vrolijk over de weg en de paadjes hobbelen.
We werden erg vriendelijk ontvangen maar de communicatie ging moeizaam. Gelukkig beginnen we elkaar na een paar dagen te begrijpen. Er wordt hier goed voor ons gezorgd. Heerlijk ontbijtje iedere ochtend. Thee en lekkers wordt aangesleept zodra we op het terrasje zitten.

Het dorpje ligt prachtig in de heuvels bij een uitkijkpunt over de rijstterassen. Daar zijn we ook dezelfde middag nog heengegaan. En met uitzicht op de rijstterassen hebben we ook heerlijk geluncht. Alleen de rest van het gezelschap wat op het terras zat was niet echt aangenaam. Schreeuwende, verwende, dikkige chinese kinderen. Wat een rotjong. Op een gegeven moment sloeg hij Cora. En daar werd Ron heeeellll erg boos over. De ouders hebben het kind uiteindelijk in de keuken gezet. (Zie videos)

Meizhucun is bekend voor de zonsopkomst over de rijstterassen. 's ochtend om 4 uur vertrokken. En we werden beloond. Hoewel het wel een beetje bewolkt was, was de zonsopkomst super mooi. Kijk maar naar de foto's.
Na een heerlijk ontbijtje zijn we vroeg aan de wandel gegaan door de rijstterassen naar een dorpje verderop. Een pittige afdaling. Maar wel een prachtige wandeling. Na een pauze en (uiteraard weer) gratis thee zijn we aan de andere kant van de heuvel omhoog gegaan. Dat was de toeristische route langs een rviertje omhoog. Aangelegde trappen maar ook weer een pittige klim. Die avond hebben we gegeten in een van de weinige restaurantjes en we zaten samen met feestende chinezen (zie videos)

Vandaag beetje rustig aan maar vanmiddag zijn we nog even in het dorpje rond gaan wandelen.

Morgen vertrekken we voor 1 nachtje naar Taishun om dan verder door te reizen naar een resort in de bergen met zwembad!

1. Hanneke Perier:
    23 mei 2017
    Geweldig zo'n mooi gelegen primitief dorpje....die mensen leven daar 150 jaar terug....
  2. Lenie:
    23 mei 2017
    Altijd leuk om jullie verhalen te lezen. En prachtige foto's
  3. Alien:
    31 mei 2017
    Wauw! Wat een contrast met de stad. Prachtige omgeving en t ziet er heel relaxed uit. Mooi verhaal Clau!