Meilincun

27 mei 2017 - Wenzhou Shi, China

Vandaag ter afwisseling het reisverslag geschreven door Cora!

s' morgens vroeg uit taishun vertrokken naar sixi. We hadden het busje van tien over acht.
Daar aangekomen hebben we onze bagage gedropt bij een restaurant waar we eerst kopje koffie en thee hebben gedronken. We wilden Sixi bezoeken omdat deze regio bekend staat om zijn historische bruggen. De eerste brug was uit 1600 prachtig om te zien. Naast de brug lag een goed bewaarde authentiek huis uit dezelfde tijd en diende als klein museum. Daarna gewandeld naar de volgende brug die wat minder was maar nog steeds heel bijzonder. Er was ook een tentoonstelling met makettes van alle bruggen uit de regio. Later op de ochtend terug naar het restaurant waar we heerlijk buiten hebben gegeten.
Toen met een busje naar onze volgende bestemming, een hotel in de bergen met bijbehorde spa. Dit hotel stond in eerste instantie niet in de planning maar dankzij de sponsering van Max Smits konden we dit boeken en genieten van een welkome afwisseling van onze reeds 2 maanden durende reis.

Het adres aan de buschauffeur laten zien en hij zei dat we in moesten stappen maar halverwege trapte hij al toeterend op de rem en moesten we met spoed overstappen ;) comotie alom omdat wij het niet direct begrepen maar de altijd goed bedoelende bemoeial chinezen hielpen ons prima op weg. Het andere busje stopte bij het hotel en zo stonden we 3 kwartier later bij het hotel in meilincun. Een 4 huizen telkend dorpje met een spa resort.
De ietwat gedateerde maar prachtige kamer met balkon bood een schiterend uitzicht op een diepe kloof tussen de bergen. Gelijk onze spullen uitgepakt en hop naar het zwembad maar wel veel trappen lopen want ons huisje lag beneden.

Bij het zwembad aangekomen wachtte ons nog een verrassing want we moesten apart betalen voor het zwembad. 17 euro pp voor 3 dagen betaald en hop erin. Er waren paar chinezen maar die waren zo weg. Zwembad was heerlijk met mooi uitzicht op de bergen en aan de rand relaxbedjes in overvloed. Naast het zwembad en de diverse hotpools was er ook een bad met visjes, die je in nederland ook wel ziet maar dan alleen voor de voeten. Natuurlijk moesten we het ook proberen maar dat was eens maar nooit meer! Wat een eng gekriebel aan je lijf :)

In de avonds heerlijk in het bijbehorde restaurant gegeten waar 2 tafels bezet waren met dronken chinezen die waarschijnlijk op een bedrijfsuitje waren. We moesten mee proosten en kregen bier van hun en natuurlijk kon de fotosessies niet ontbreken ;)

De dag erna weer heerlijk vanaf twaalf uur bij het zwembad geweest maar het bad ging pas om twaalf uur open en ze gingen nog ff het zwembad tot twee uur schoonmaken. Die dag was er verder geen kip en hadden we het hele resort voor ons alleen!! Wat een luxe. 10 man personeel op 4 gasten is toch best apart. Ze kwamen zelfs thee en fruit brengen ;)

De laaste dag zijn claudia en ron gaan lopen. Vanaf het balkon kon je aan de overkant van de diepe kloof een rond ding zien en nog een resort ja daar moesten ze het fijne van weten anders konden ze niet slapen. Ma en ik hadden zoiets van ga maar, maar ons niet gezien en wij blijven lekker bij het zwembad.

4 uur later kwamen ze terug van een vermoeiende wandeling over een onbegaanbaar pad en als we ze moeten geloven zijn ze slangen tijger en apen tegen gekomen in het oerwoud. We laten ze maar in die waan. Onder de bulten kwamen ze moe terug. Wel met fotos van een waterval en het ronde ding bleek een leegstaand zwembad van een verlaten resort aan de overkant te zijn.
Wij hadden ondertussen in het zwembad vijf chinezen gezien die die dag voor een uurtje met hun handdoek op hun hoofd het water in gingen.

Wel zijn we behoorlijk verbrand want ondanks de afwisseling van wolken en zon ging het hard met een temperatuur van 30 graden ;)

s' avonds weer heerlijk gegeten en Ron en ik zijn nog wezen tafeltennissen waar gelijk een groep kwam kijken en mee spelen.

Nu op weg naar de stad fuding voor een nacht en daarna een lange reis dag met de trein naar hongkong, waar we afscheid gaan nemen van ma en Clau die daar na 2 volle dagen weer naar huis gaan.

Huilie Huilie!

1. Hanneke Perier:
    28 mei 2017
    Prachtig verhaal Cora....ik hoor het je vertellen. En wat snel gegaan Mar en Claudia....pffff ongelooflijk....en ja dat wordt huilie huilie....
  2. Jose de Kreij:
    28 mei 2017
    ziet er allemaal geweldig uit
  3. Fran Alberts:
    28 mei 2017
    Weer genoten van jullie verhaal, geniet nog van de laatste dagen met z'n 4en.
  4. Ron & Cora:
    28 mei 2017
    Super dat jullie ons nog steeds volgen en dat gezever over China nog niet zat zijn ;)
  5. Jeannette Bakker:
    28 mei 2017
    Wat hebben jullie een geweldige tijd gehad! Mooie foto's en prachtige reisverslagen! Was super om te lezen!
  6. Claudia Molendijk:
    28 mei 2017
    @ Hanneke dat wordt zeker huilie huilie......
  7. Jenny mulder:
    28 mei 2017
    Mooi verslag cora dat wordt zeker weten huillie jullie gaan nog samen verder super genieten samen
  8. Alien:
    31 mei 2017
    Leuk verslag! En wat een geweldige reis maken jullie! Geniet er van, de laatste paar dagen met z'n vieren
  9. Claudia Molendijk:
    31 mei 2017
    Dank je Aliën, gaan we doen. Nog 1 dagje HongKong morgen en dan alweer naar huis. We hebben een super mooie reis gemaakt en we hebben het heel fijn gehad met ons vieren.
  10. Irene:
    1 juni 2017
    Wat een mooie foto's!! Geweldige foto ook met z'n 4en bij dat zwembad!! Jullie genieten echt met z'n vieren, dat wordt een moeilijk afscheid en wat gaat een maand toch snel!! Goeie reis naar huis voor Marry en Claudia en jullie nog veel mooie momenten op jullie verdere reis!!