Dagangtou

20 mei 2017 - Lishui Shi, China

18 mei vertrokken van de grote stad hangzhou naar het onbekende dagangtou.

We hadden treinkaartjes geregeld van hangzhou naar een klein stadje lishui. De snelle comfortabele trein bracht ons daar in anderhalf uur en vanuit daar was het nog een dik half uur met de taxi.

Aangekomen bij het guesthouse in het dorpje werden we vriendelijk onthaald door de eigenaresse en haar man.

Prima verblijfplaats voor een paar relaxdagen en kleine maar mooie kamers met een gezellig terras waar het in de avond goed toeven is!

Dagangtou is een dorpje met wat oude historie aan een riviertje waar je als touristische attractie kan overvaren naar het dorpje iets verderop aan de overkant. Verder is er weinig te doen maar we kwamen hier voor onze rust.

Het is dan ook erg stil en wennen na de megastad hangzhou ;)

De eerste dag hebben we alleen de oude straat hier verkend want met een gevoelstemperatuur van 35 graden doe je niet zo heel gek veel.

De eerste avond hebben we genoten van een straat barbecue met vlees en groente spiesjes en voor 4 euro de man inclusief het bier merk je dat je ver weg zit van het duurdere stadsleven. Voor savonds op het terras een doos bier gekocht voor 2.80 euro!! (12 flessen a 600ml )

De volgende dag even overgevaren met het bootje en het dorp aan de overkant bewonderd en savonds in een restaurant gegeten waar spontaan nog even een rat kwam kijken of er iets te halen viel. ;) we schrokken ons rot maar het is de eerste die we in 2 maand tijd hebben gezien dus we mogen niet klagen ;)

Savonds weer gezellig wezen bieren en de vannochtend zijn we over de lokale markt geweest waar van alles en nog wat te koop was. Van schildpadjes voor 50 cent to ganzen eenden kippen kleding tabak enz ;)

We worden hier bewonderd op straat en sommige hebben nog nooit een blanke gezien zo lijkt het.

We zijn wel uitgenodigd voor de thee bij een jongen die met zijn ouders verderop een hotelletje runt en heerlijk om even in het engels met een lokaal iemand te kunnen communiceren, dan kom je net even wat meer te weten over de gewoonten van deze streek.

Voor de lunch waren we uitgenodigd bij ons guesthouse en deze hadden er een feestmaal van gemaakt ;)

Morgen gaan we door naar het nog verder afgelegen chongtou dus benieuwd hoe het daar is.

Via de wechat al contacten gelegd dus het moet goedkomen .

Na alke drukte was het fijn om hier een paar dagen rustig aan te doen en we hebben genoten van zowel de rust als de fantastische bevolking hier!

1. Jenny mulder:
    20 mei 2017
    Zoo Claudia ook de beentjes van de vloer mar wat een mooie foto van jou met je twee dochters super mooi verslag nu nog een foto van Ron met de beentjes van de vloer
  2. Jenny mulder:
    20 mei 2017
    Zooo Claudia ook de beentjes van de vloer mar wat een mooie foto zo samen met je twee dochters super mooi verslag
  3. Rozi:
    21 mei 2017
    Ach mar ,in dat verre china.
    Maar wel geweldig wat een ervaring.
    Is dat eten een beetje te doen? Bepaald geen babi pagnang daar.
    Weet dat ik vroeger elke nachtweek voor de collega,s loempia,s ophaalde in hilgersberg,en op een x zaten hun zelf te eten en werd mij gevraagt of ik ook wat wilde proeven,tuurlijk wilde ik dat.
    Weet niet wat er in dat kommetje zat ,was hasst niet op me lepel te kriijgen ,zo glibberig.
    Met meters kippevel naar binnen gewerkt.
    Luitjes heel veel plezier,begrijp dat alles goed gaat,
    Mar geweldig wat een ervaring om sit samen met de kinederen te doen,en jan reist gewoon op jullie schouders met jullie mee.
    Ik ga dinsdag weg,gewoon naar spanje ha ha maar kijk er naar uit,
    Heel veel plezier en dikke kus van mij xxxx
  4. Hanneke Perier:
    Fantastisch weer....
    Dit kan je op 2 manieren uitleggen....
  5. Marry:
    21 mei 2017
    Hoi Rozi het is een hele leuke ervaring samen met de kids gezellig ontspannend Het eten is over het algemeen lekker niet te vergelijken met 4 jaar geleden Er is zo veel afwisseling de ene keer een heel klein plaatsje de andere keer weer een grote stad erg leuk we zitten al weer ruim op de helft gaat hard Voor jouw ook een hele fijne vakantie