Changsha 2

16 april 2017 - Changsha Shi, China

Laatste 2 dagen lekker gerelaxed in de geweldig leuke stad changsha!

Gisteren zijn we naar de kaifu tempel geweest. Een klein complex in het noorden van de stad. De taxi rit erheen was met 2 euro goedkoop en we hadden binnen notime een taxi. Daar aangekomen kwamen buiten de poort de zwervers en bedelaars op ons af. Echt triest om te zien. Mensen zonder handen, armen of benen die bedelen voor een paar dubbeltjes. De entree was met 1,50 erg inclusief wierrook erg goedkoop. Eenmaal binnen snapte we waarom. De tempel is een bidplaats voor de gewone mensen hier en van commerciele opzet is geen sprake. Het was dan ook lastig om niet als harry de tourist overal ongegeneerd overal maar fotos van te schieten. Kaifu is niet heel groot maar wel bijzonder om het te ervaren. In de grootste tempel liepen mensen ook in rondjes al biddend en zingend (zie videos)

Na een uurtje of 2 stonden we buiten en na een kleine lunch zijn we richting hotel gegaan om ff te relaxen.

Savonds ergens een simpele hap gegeten en terug naar martyrspark gegaan om te genieten van al het avond vertier. We hebben nog een paar rondjes in de botsautos gereden in het lunaparkje waar we gelijk weer veel bekijks hadden door de chinezen ;)

Vandaag weer redelijk op tijd opgestaan om bij tianxing pavilion een kijkje te nemen. Ook een parkje met een paviljoen en wat oude stadsmuren. Cora heeft er nog even aan een grote klok gezwengeld (zie videos)

Smiddags en savonds nog even wat geslenterd en genoten van een heerlijk diner om afscheid te nemen van deze stad.

Morgen vroeg op en hopelijk kunnen we kaartjes fixen voor de highspeed trein naar nanchang. Een soort gelijke stad als deze maar net even anders weer. Normaal moet je treinkaartjes van te voren vastleggen maar we hebben online gezien dat er nog plek zat was... naja fingers crossed en hopelijk een voorspoedige reis morgen.

Net nog even onder het genot van een biertje feyenoord via de rijnmond stream horen winnen dus slapen zal wel lukken ;)

Welterusten en hopelijk snel nieuwe verhalen vanuit nanchang. Cheers!!

Ps. Fotos en videos updated :)
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Claudia Molendijk:
    16 april 2017
    Leuke stad! En op naar de volgende avonturen! Goeie reis morgen.
  2. Bolie:
    !Paassong

Leuke reportages!
  3. Marry:
    16 april 2017
    Hopelijk lukt de trein fijne reis
  4. Lenie:
    16 april 2017
    Mooie foto's ik geniet van jullie verhalen.
  5. Ron & Cora:
    Thanks all!

@bolie: haha .. leuk dat je meeleest! :)
  6. Jenny mulder:
    17 april 2017
    Wij genieten van jullie reis
  7. Jose de Kreij:
    heel mooi allemaal