Nanchang

20 april 2017 - Nanchang Shi, China

Hoihoi!

Afgelopen 4 dagen in nanchang doorgebracht. Nanchang is een kleine stad met 2 miljoen inwoners.

De reis vanaf changsha ging vlot. We waren snel op het 25 gates tellende megagrote treinstation.

De snelle g-trein vliegt met 300 km/h binnen 2 uurtjes van changsha naar nanchang. Daar aangekomen moesten we de hele stad door naar ons hotel met de taxi. Taxi hier erg goedkoop en het ritje van 25 minuten koste ong 4 euro.

Bij het hotel alles weer prima geregeld met een simpele maar goede kamer. Het hotel ligt midden in de wat armere woonwijken wat geweldig is. Links of rechtsom het hotel uit valt er altijd iets te beleven.

We hadden besloten het hier rustig aan te doen en te genieten van het straatbeeld.

De eerste 2 dagen hebben we dan ook rondgeslenterd in buurten voor de arbeider. Gegeten in ranzige eettentjes en ja ook ik moest eraan geloven en naar de kapper. Het eerste beste kappertje binnengestapt en hilariteit alom in het te ranzige zaakje. Geknipt en gewassen stapte ik 2 euro armer de zaak tevreden uit :) (zie videos)

Verderop was er een lokale markt wat weer te smerig voor woorden was.

We zijn ook naar de shengjin toeer geweest wat weer ff een zen momentje in de drukke stad was. Klein tempel complex met een torentje maar wel uniek stukje rust.

We wilden naar bayi square, een groot plein midden in de stad maar bij aankomst was dat 1 grote bouwput. Wel zijn we in het wanda shopping center beland en savonds naar het bayi park gegaan waar het weer genieten was van alle activiteiten aldaar.

We hebben in de stad behoorlijk wat afgelopen en gisteravond zijn we in het nieuwe moderne deel geweest. Elke avond is er een water/lichtshow op qiushui square. En dat was echt super. Een show van dik een uur met verlichte fonteinen en een verhaal uitgebeeld over de gehele skyline van nanchang. Het plein is een soort boulevard en zelfs de torenflats aan de overkant werden in het geheel betrokken. Wat lastig te filmen of te fotograferen met onze mobiel maar er staan wat videos en fotos online. Het was echt geweldig. Die avond afgesloten met wat rondjes in de botsautootjes van het lunaparkje wat een permanente plek op de boulevard heeft. We mochten weer wat rondjes gratis want voor we instapten stond er niemand en tijdens de ritjes stroomde het vol. De chinezen wilden graag de stuurmanskunsten van die westerse lui bewonderen. Toen we klaar waren was het dan gelijk ook weer leeg ;)

Vandaag de laatste dag hier zijn we totaal in relaxmode. Gisteren tegen een spa salon aangelopen waar we een afspraak voor vandaag gemaakt hadden. We werden super verwelkomt en na een douche werden we heerlijk gemasseerd. Heel uitgebreide chinese (soms wat pijnlijk) massage. Echt raar dat zoiets midden in een normale wijk tussen de stalletjes en talloze kleine winkeltjes te vinden is. 2 uur later stonden we als 2 elastiek mensen buiten... heerlijk!
In de middag hebben we de treintickets bij een klein treinstation om de hoek gekocht en afscheid genomen met een heerlijk diner in ons hotel!

Nanchang was geweldig. Anders dan changsha. Moeilijk uit te leggen maar het voelde hier anders in positieve zin!

Morgen staat een lastige reisdag in de planning. Er gaan 2 treinen daags naar huangshan vanwaar we door moeten naar het afgelegen miniplaatsje xidi. De laatste bussen gaan om 4 uur smiddags en we komen 16:15 aan. Dan moeten we nog 60 km. Gaat een spannende uitdaging worden!

1. Marry:
    20 april 2017
    Succes morgen met het reizen
  2. Jim:
    20 april 2017
    What a unique adventure! Good luck and safe travels.
  3. Ron & Cora:
    21 april 2017
    Thanks jim! So far its going great and as planned! Minifridge is doing fine and first sando shot was a success! ;)
  4. Claudia Molendijk:
    21 april 2017
    Mooie avonturen weer!
    Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur in de rimboe ;)
  5. Lenie:
    22 april 2017