Changsha 1

14 april 2017 - Changsha Shi, China

Vertrokken uit het pitoreske maar touristische fenghuang. Rond half 8 sochtends stonden we op straat met onze rugtassen maar het duurde even voor we een taxi naar het busstation hadden.

Bij het busstation prima op weg geholpen door de altijd vriendelijke en behulpzame chinezen. Rond 8 uur zaten we vooraan in een vrij comfortabele touringcar met leuk uitzicht op de weg voor ons. Na 10 minuten stopte de touringcar al voor een wasbeurt. Een grote bak water met een door een motor aangedreven hogedrukspuit. Na 2.5 uur was er tijd voor een plaspauze en na 5 uur rijden reden we dan changsha binnen.

Een megagroot busstation met overal ook borden in et engels dus de taxi standplaats was snel gevonden. Na een rit van 20 minuten in de inmense stad werden we voor de deur van het hotel afgezet. Superleuk hotelletje met vriendelijk personeel. Leuk en schoon hotelkamer en de was werd ook nog een gratis gedaan :)
Wel elke dag een kaartje onder de deur met een telefoonnummer waar je dames van lichte zeden kan bestellen dus het hotel heeft een aardige nevenfunctie lijkt ons zo ;)

Die dag moe en versleten weinig meer gedaan en na een goede nachtrust de volgende dag in korte broek met 27 graden martyrspark bezocht wat aan de overkant van ons hotel ligt. Martyrspark heeft zoals elk park hier een sociale functie waar de mensen zich vermaken met van alles en nog wat. We worden hier wel overal aangekeken en gevolgs want de doorsnee westerse tourist komt hier niet. Mensen zijn echt heel enthousiast en we moesten zelfs even tollen. Met een zweep een tol aanslaan midden in het park.. iedereen stond zich te vermaken hoe wij er weinig van bakte ;) ook vanuit de bootjes die je hier kunt huren werden we nageroepen en gefotografeerd. Na een uur of 4 in het park te hebben geslenterd zijn we wat gaan rusten en tegen het eind van de middag de shopping area ingegaan. Naast dure merken als louis vutton en rolex ook andere goedkope winkels. Want winkels zijn er.. overal... en dan ook echt overal!! Zelfs c&a en h&m ontbreken niet ;)

In de avond hebben we gebruik gemaakt van de sponsoring van mijn zus claudia (dank hiervoor nog ) en hebben we uitgebreid gegeten, een kop koffie op de lange boulevard genoten en als afsluiting ons bij het changsha reuzenrad laten afzetten.(een soort london eye) daar hebben we genoten van het geweldige uitzicht over de stad! Het was wel erg hoog maar absoluut de moeite waard om met dat heldere weer de hele stad zo verlicht te zien.

We zitten nu nog 2 dagen in deze leuke maar onbekende stad dus benieuwd wat het ons verder gaat brengen ;)

1. Willie:
    15 april 2017
    Mooi verhaal en wat een ervaring zo, n reis geniet ervan grt willie
  2. Claudia Molendijk:
    15 april 2017
    Klinkt als the place to be ;).
    Mooie besteding van mijn sponsoring!
    Uiteraard heb ik weer genoten van het verhaal , de foto's en de video's.
  3. Ron & Cora:
    15 april 2017
    Het is echt geweldig hier :) na de china highlights reis van vorige keer valt het absoluut niet tegen hier! Geweldig land met geweldige mensen! Er is zoveel te doen en te beleven dat elke dag weer een nieuwe start van een nieuwe reis lijkt ;)
  4. Claudia Molendijk:
    15 april 2017
    Oh dan hebben jullie vast ook het gevoel al maanden onderweg te zijn?