Dag 28 - Beijing

6 augustus 2014 - Beijing, China

Vandaag weer een relax en shopping dagje :)

Na een uitslaap ochtend zijn we met de supergoedkope metro naar de pearl market gegaan. Na een keer overstappen waren we binnen notime op de bestemming.

We hadden dit advies van de gidse van de chinese muur gekregen en het was uiteindelijk niet wat we ervan verwachte.
Het was een groot gebouw met 4 verdiepingen met op elke verdieping vaste kramen waar werkelijk alles te koop is.

Op de eerste verpieding vnl electronisch, op de tweede vnl kleding, op de derde schoenen en tassen en op de bovenste verdieping vnl sieraden.

We waren wel nieuwsgierig naar de samsung s5 en deze was te koop voor omgerekend 60 euro. We zagen hier wel handel in maar ondanks het perfect uitziende uiterlijk bleek al snel dat het net zoals alles chinese namaak was en de werking zeker niet aan de verwachting voldeed :)

We hebben uiteraard wel van alles en nog wat aan goedkope meuk gekocht zoals kleding tassen en een namaak beatsheadset , dus het was toch wel de moeite om hier een dagje te vertoeven :)

Na een paar uur werden we hier wel gek van de verkopers want je werd bij elke stand met dezelfde vragen bestookt en als je voor de 15e keer een vrouw aan je arm trekt met de vraag of je een nice lady purse, tshirt of powerbank voor je telefoon wilt heb je het wel gehad. Op een of andere manier (waarschijnlijk overdonderd door alles wat hier word aangeboden) hebben we hier verzaakt fotos te nemen :(

Op de terugweg wilde we een tuktuk nemen en de goede man wilde ons voor een paar euro wel terugbrengen. Hij leek te begrijpen waar ons hotel lag en hij begon te fietsen door de oude hutongs van peking. Hij was erg grappig onderweg en wees ons van alles en nog wat. Opeens stopte hij en we waren nog niet bij ons hotel. Hij liet bij het afrekenen een kaartje zien waarop de prijs van de hutong tour van 30 euro stond. We waren genaaid maar om de goede vrede te bewaren gaven we de man minder dan de helft en we liepen boos weg. Hij boos, wij boos en hoop gedoe op straat ;)

Savonds zijn we weer de straat opgegaan op zoek naar een restaurant en je hoeft hier niet echt te zoeken :) we zochten weer een plekkie midden op straat en de gerechten aanwijs procedure verliep weer soepel. Alles smaakte weer geweldig ook al hadden we geen idee wat we hadden besteld. Zelfs cora vind het eten steeds lekkerder worden en begint ondertussen meester in de chopsticks te worden :)

Met een volle buik en diverse halve liters lokaal bier in onze maag slapen we weer best :) morgen maken we ons op voor de laatste volle dag in china en willen de lama tempel en de verboden stad nog bezoeken en afsluiten met een heerlijk diner natuurlijk :)