Dag 26 - Beijing

4 augustus 2014 - Beijing, China

Vanochtend werden we opgehaald voor een tripje naar de Chinese muur.

Er zijn diverse plekken waar de muur bezocht kan worden, maar we wilde enigszins het massa toerisme zien te voorkomen en hadden een tripje naar het deel in Mutianyu geboekt waar de muur deels gerestaureerd is en deels niet. Er zijn erg veel plekken om de Chinese muur te bezichtigen omdat deze muur een totale lengte van ong 6000 km heeft. de muur is in verschillende etappes gebouwd en herbouwd en sommige delen zijn meer dan 2000 jaar oud.

We hadden gister dus een toertje zonder verdere fratsen geboekt en het busje met 2 Spanjaarden, 4 fransen en een stel uit Taiwan vertrok om 7 uur. de rit van meer dan een uur (80 km) was comfortabel in de minivan met airco.

Bij aankomst werd er een tijd afgesproken en we hadden een halve dag om te wandelen.

Wel eerst even een klim op de vroege ochtend naar de stoeltjeslift die ons verder omhoog zou brengen tot aan de muur. Het was zwaar bewolkt en niet super warm dus alles was goed te doen. Je kon de muur vanuit de stoeltjeslift zien liggen en met een 10 minuten waren we boven.

Eenmaal boven schieten woorden je tekort. Wat een bouwwerk en zover je over de bergrug kan kijken zie je de muur lopen. Op de muur wandelen is nog een hele opgaaf omdat het op en neer gaat met smalle ongelijke treden. Om de paar honderd meter stond er een wachttoren met prachtig uitzicht over de bergen.

Het begon inmiddels kouder te worden en regen stak de kop op. Het was hierdoor nog minder druk en dat is wel relaxt. wel jammer van de fotos want blauwe luchten doen het net altijd even beter :)

Rond 1300 in de middag waren we uitgekeken en moe van de wandeling en er zat nog een heerlijke chinese lunch bij het tripje inbegrepen. Tijdens de lunch even wat reisverhalen met de 2 spaanse jongens uitgewisseld en na de lunch weer terug naar beijing.

Smiddags even uitgerust en savonds heerlijk gegeten in een lokaal restaurant en tot savonds laat on vergaapt aan shoppende chinezen in de nabijgelegen hoofdstraat. Voor morgen staat er niet heel veel op de planning, maar we willen naar de temple of heaven en de pearl market, een indoor shopping centre.

1. Saus:
    11 augustus 2014
    Rodelbaantje niet omlaag genomen? ;)
  2. Ron & Cora:
    nee helaas niet :) het regende en was gesloten :(
  3. Saus:
    11 augustus 2014
    Ding was al gevaarlijk, met regen zal 't wel helemaal niet te doen zijn geweest. Mooie plek, daar heb ik de muur ook bezocht. Lekker rustig ook.

Ik ben trots op je dat je niet de bakjeslift helemaal naar boven hebt genomen ;)