Dag 27 - Beijing

5 augustus 2014 - Beijing, China

Voor vandaag stond er weinig in de planning en we zouden een relax dagje in beijing doen.

Rond een uur of 10 en na een heerlijk vers broodje van het bakkertje op de hoek gingen we weg voor een bezoekje aan oa de temple of heaven.

We hadden op de kaart gekeken en het best en snelst konden we met de metro gaan. We waren nog niet eerder met de metro geweest dus we moesten even zoeken naar hoe het werkte maar het leek enigzins op de metro in hongkong. Erg duidelijk en de stationsnamen in het engels en niet geheel onbelangrijk: megagoedkoop!!!

Voor een enkele reis betaal je hier 2 yuan (25 ct). We moesten 1 keer overstappen en het was net als hongkong en guangzhou behoorlijk druk.

Binnen een kwartiertje stonden we weer buiten en het station was pal naast de ingang. De entree prijs was omgerekend 2.50 en daarmee een van de goedkopere attractie.

Bij binnenkomst zie je op afstand de temple al liggen wat niet meer is dan een op een wit rond plateau een hoge ronde houten tempel welke het hoogste oude houten bouwwerk van china is.

Als eerste kom je in een mooi park waar een hoop chinezen ontspanning en vertier zoeken. Sommige dansen met zelf meegenomen muziek en andere zoeken vertier in schaken of kaarten. Ook komen hier mensen met hun vogelkooitje om te genieten van de rust. Voorbij het park een groot plein met daarop het hagelwitte plateau bestaande uit 4 lagen met daarop de ronde gekleurde tempel waar je met stenen trappen omhoog kon.

De tempel zelf was afgesloten en je kon alleen naar binnen kijken maar het was zeker de moeite waard. Weer hoop rare chinezen gezien met te grote zonnebrillen of gekke paraplutjes op :)

De lokatie word blijkbaar ook voor trouwfotos gebruikt want tussen de menigte hebben we wel 4 bruidsparen gezien waarvan fotos werden gemaakt.

Het was erg warm en we hadden een beetje een offday (vermoeidheid gok ik) dus we besloten smiddags rustig aan te doen en ff te relaxen bij het hotel.

Savonds er weer op uit om wat speciaals te eten en we kwamen uit in een of ander klein restaurante voor de typische chinese fondue :) Een op vuur gestookt potje met schoorsteen waar een bouillon in kookt waar je je eigen verse ingredienten zoals groente, vlees en vis in kan klaarmaken. De keuze was weer een gok want de kaart was in het chinees en beperkte zich tot plaatjes uitzoeken. Het was heerlijk en superrelaxt om tussen de chinezen te tafelen :)

Een paar uur later gingen we volgevreten naar huis en morgen hebben we een shopping dagje in de planning!

1. Claudia Molendijk:
    13 augustus 2014
    Mooie foto's zitten er tussen !!!
    Ik was vergeten dat de temple of heaven zo mooi is :).