Chizhou

30 april 2017 - Chizhou Shi, China

Hoihoi

Afgelopen dagen hebben we in het stadje Chizhou doorgebracht.

We hadden vanuit jiuhuashan een taxi geregeld omdat daar weinig bussen reden. Binnen een uur reden we chizhou binnen. Een relatief kleine plaats met 1.5 mln inwoners. Deze stad is niet touristich en er is hier verder ook weinig anders te doen dan je onder de locals te begeven. We hebben hier dagelijks erg veel gewandeld. Ons goede hotel lag net in een buitenwijk waar wat minder te doen was maar te voet of voor 2 euro met de taxi was de binnenstad goed bereikbaar.

Chizhou heeft een redelijk grote binnenstad met een soort rotterdamse lijnbaanachtige shopping area (maar dan 3 keer zo groot)

Eigenlijk hebben we hier nix anders gedaan dan rondgeslenterd en gegeten maar op zich was het prima vertoeven hier ondanks de mindere touristische waarde.

Hier word je echt aangestaard en nagewezen als een soort alien en je ontkomt er niet aan om met chinezen op de foto te gaan.

We hebben in chizhou op een avond een hotpot gegeten dankzij de sponsoring van ma! Het was super lekker en onze dank hiervoor mutti!! :) wel jammer dat we verkeerd begrepen werden want we wilde eigenlijk half/half hotpot (pittig/niet pittig) maar we kregen alleen niet pittig. Desondanks super lekker ;)
3 jaar geleden hier ook van genoten met zijn 4en dus ma weet wat het is ;)

Laatste dag nog wat rondgehangen en geslenterd en morgen reizen we door naar de miljoenenstad nanjing. We hebben hier de 2e dag al treinkaartjes gefixed. Dat was net op tijd en we hebben de laatst beschikbare treintickets kunnen bemachtigen. Morgen is het labourday en dit weekend hebben 10 procent van de chinezen vrij. Dus wij blij dat we hier zitten want bij elke bezienswaardigheid is er geen doorkomen aan met zon feestdag ;)

Morgen vroeg op dus voor nu slapieslapie, en nieuwe verhalen vanuit nanjing komen asap!

Welterusten!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Claudia Molendijk:
    30 april 2017
    Leuk zo'n niet toerische plek.
    Nog 7 nachtjes slapieslapie en dan......huiliehuilie ;).

Ben benieuwd naar Nanjing. Goeie reis!
  2. Ron & Cora:
    Thx :) moet lukken met die kaartjes eerste klas :p
  3. Marry:
    30 april 2017
    Ze zijn er al bij voorbaat van uit gegaan dat het te scherp voor jullie zou zijn Goede reis morgen in de drukte
  4. Ron & Cora:
    Haha thx...

Nou we zijn inmiddels gewend aan het pittige eten... erggg lekker... pepers als snack en ontbijt ;)