Nanjing

4 mei 2017 - Nanjing Shi, China

Hi ho vanuit Nanjing!

1 mei zijn we vertrokken vanuit chizhou naar Nanjing.

Omdat het labourday was hadden we de laatst beschikbare treinkaarten voor die dag. Wel prijzig want alleen businessclass was nog beschikbaar. We waren te vroeg op het station dus daar maar gelijk even de treintickets voor morgen naar shanghai gescoord :)

De reis was ultra relaxt want businessclass is voor ons geen dagelijkse kost natuurlijk. Wat een luxe... wat een beenruimte ;) met stoelen die helemaal plat kunnen ;) (zie fotos)

Op nanjing hadden we snel de gang van zaken met de metros te pakken. Wat is dat goed geregeld hier! Je koopt een token bij een ticketmachine en geeft op het scherm aan welk station je wilt (in het engels) vervolgens betaal je 2 yuan ( 26ct) voor de eerste 8 stations incl eventuele overstappunten. Een nfc token rolt uit de machine waarna je door het poortje naar de treinen kunt. Bij verlaten van station duw je de token in het poortje waarna je naar buiten kunt. Alles is supergoed aangegeven echter moesten we zoeken naar de juiste exit want station xinjekou heeft 24 uitgangen ;) gelukkig had ik van te voren de straatnaam opgezocht en hadden we de juiste exit snel te pakken. Het was 4 minuten lopen naar het hotel en alles daar weer prima geregeld echter hadden we een klein maar schoon kamertje met een belabberd uitzicht ;)

De eerste dag hebben we wat rond gedoold op het enorme centrum van xinjekou. Een soort ultra luxe shoppingmall waar naast dure merken als rolex prada chanel etc ook normale winkels en eettentjes te vinden zijn. Woonmall alexandrium is er niets bij. De eerste avond hebben we wat rondgedoold in de inmense stad en de 2e dag zijn we naar het voormalig presidentiele paleis geweest. Niet echt een paleis maar meer een ambtswoning met grote historische waarde wat tevens een museum is.

Savonds zijn we naar het confucian temple area gegaan waar naast een mooie tempel ook een wirwar van straatjes en eettentjes was. Erg leuk maar iets te touristisch qua opzet. In totaal wel 6 westerlingen gezien dus dat zegt al genoeg ;) heerlijk gegeten in een vreetschuur waar diverse eetstalletjes de raarste gerechten ter plekke voor je klaar maken.

De dag erop zijn we naar yu qiao en jin qiao shopping mall geweest. Een soort fabriekshal met 6 verdiepingen waar talloze kraampjes hun zooi verkopen. Laat in de middag en savonds het prachtige xuanwu park bezocht waar het goed toeven was bij xuanwu lake met mooie uitzichten over de stad.

Vandaag heeft cora het wat rustiger aangedaan ivm de reuma en de reisdag voor morgen. We hebben immers heel wat afgelopen de laatste dagen. Ik heb een metro naar de jiming tempel gepakt welke ook fraai was. Wel wat klein maar erg lokaal en niet touristisch. De afgelopen 2 dagen hebben we sinds een maand westers gegeten wat ook wel even een goede afwisseling was. Nanjing was mooi maar erg modern. Er is te veel om te zien en erg verspreid in de stad. Dus 4 dagen was te kort. Aan de andere kant zijn we de moderne en te dure winkels inmiddels zat en missen de contrasten hier zoals die meer in changsha en nanchang waren.

Morgen naar shanghai waar overmorgen ma en claudia zullen arriveren om een paar weken mee te hobbelen.

We hebben het nog steeds erg naar ons zin en china met zijn eigenaardige bevolking is een fantastich land!

Meer vanuit shanghai, welterusten voor nu!

1. Claudia Molendijk:
    4 mei 2017
    Bij het verhaal van Shanghai zijn wij bij!
  2. Claudia Molendijk:
    4 mei 2017
    Leuke foto's en filmpjes weer :)
  3. Marry:
    Leuke foto's
  4. Jose de Kreij:
    5 mei 2017
    heel leuk om te zien
  5. Irene:
    6 mei 2017
    Wat een mooie en bijzondere foto's allemaal!! Wat zien jullie toch veel bijzondere dingen en die standbeelden ook heel mooi!! In dat uniform lijk je heel veel op je vader, niet door dat uniform, maar omdat je zo serieus kijkt.....Hahaha.....leuk om te zien hoor!! Jullie genieten echt en straks nog meer met je moeder en Claudia erbij!!
  6. Lenie:
    Leuke foto's
  7. Jenny mulder:
    6 mei 2017
    Wat een mooie fotos Ron je lijkt inderdaad heel veel op je vader als je op die foto kijk met uniform samen genieten nu met je ma en Claudia er bij
  8. Claudia Molendijk:
    6 mei 2017
    Wat een geweldige foto's van Shanghai.....en het leuke is....ik was erbij ;)!
  9. Jim:
    7 mei 2017
    Great futuristic looking train trip. Wonderful photos, your smiles tell it all. Enjoy Shanghai.