Liuxihe National Forrest Park

8 juni 2017 - Guangzhou Shi, China

Halloootjes ;)

6 juni zijn vertrokken vanuit het megadrukke shopping paradijs shenzhen.

Omdat we nog maar 3 weken hebben zijn we van plan om iets noordelijker te reizen en dan een rondje terug naar guangzhou te maken.

Op korte termijn wat off the beaten track zoeken valt niet altijd mee maar we hadden ons oog laten vallen op liuxihe national forrest park. Om zo dicht mogelijk daar in de buurt te zijn en niet in de bloedhitte van 35 graden ter plaatste naar een hotel te hoeven zoeken hadden we op papier het perfecte plekje gevonden om te overnachten.

We wisten dat de reis erheen niet mee zou vallen en er geen treinen daar rijden maar we hadden goede hoop op het lokale busvervoer.

Sochtends vroeg vertrokken met de metro naar  het busstation van shenzhen waar we bij aankomst een behoorlijk stuk moesten lopen want er bleken 2 busstations te zijn. Gelukkig werden we goed op weg geholpen door de lokale bevolking.

Bij het 2e busstation hadden we in notime een bus naar conghua.de ticket was 100 yuan (13 euro) pp om in conghua te geraken, een onbekende maar de grootste plaats in de buurt van onze bestemming. De busreis voor 150 km duurde 3 uur want shenzhen is groot.. echt groot!  Aangekomen in conghua werden we weer ouderwets aangestaard als een stel buitenaardse wezens dus dat voelde vertrouwd. We vroegen wat rond en tot onze verbazing kende mensen het hotel waar we moesten zijn. Ze verwezen ons door naar de plaatselijke buslijn 12 die ons voor 2 euro 45 minuten later dichtbij afzette. De chauffeur zei welke kant we op moesten lopen en we stonden zonder te zoeken voor ons hotel.

Vanaf de ingang van het hotel hadden we prachtig uitzicht over liuxihe! Dit was waar we voor gekomen waren en de moeite van het reizen werd beloond. Echt een ademvenemend meer met geel/oranje oevers. Een plaatje om te zien.

Snel maar ingechecked om ff bij te komen van de reis. De lobby van het kasteel achtige hotel zag er prachtig uit. Wel was het verdacht stil en zagen we geen gasten.

Onze kamer was oke en keek uit op de bergen en helaas niet op het meer maar we hadden dan ook een budget kamer gevraagd.

Nadat we alle spullen hadden uitgepakt wilde we wat eten maar alles bleek gesloten te zijn. We waren de enigste gasten! Zwembad dicht, restaurant dicht, bowlingbanen dicht... alles dicht!! Wtf!

Naja.. beneden bij de weg lag een klein dorpje en daar moesten we dan maar wat eten. En een prima restaurantje gevonden waar we hartelijk ontvangen werden.

Rond 1800 waren we terug bij het hotel en we gingen toch verhaal halen dat alles dicht was. En ja ..de manager kwam erbij en de eigenaresse werd via video chat opgeroepen en we kregen 10000 excuses en ze wilden uiteindelijk compenseren door een mooie kamer te geven. We konden hier rond deze tijd niet meer wegkomen dus we moesten wel blijven slapen ;)

Al onze spullen weer ingepakt en verhuis naar een andere kamer. En echt.. het was de moeite! :) 2 badkamers, kamer met bankstel, slaapkamer en.... uitzicht over liuxihe! Dat maakte alles weer goed.

De volgende dag zijn we vroeg opgestaan voor een dagwandeling door het park rond het liuxihe meer. De entreeprijs was met 4 euro redelijk te noemen en voor 3 euro meer zat er nog een bootritje bij naar monkey island een klein eilandje midden in het meer. Dat was nog een wens van Cora dus besloten we dat te doen.

Hier ook weer geen hond te bekennen en we hadden het bootje dan ook voor onszelf :) aangekomen bij het eilandje was het voor cora het wow-gevoel want er zaten inderdaad aapjes ;)  het wow gevoel was van korte duur want de apen waren noal agressief ;) ik had bij een vrouw op straat wat koekjes gekocht en zodra ik naar mijn schoudertas greep kwamen de apen al grommend en sissend naar me toegerend... ik schrok me rot en werd bijna door een aap gegrepen!!  Er kwam een verzorger aangelopen die ons verder meenam en toen durfde ik weer verder te lopen ;)

Na een half uurtje aapjes te hebben bekeken zijn we teruggegaan om verder het park rond te lopen en dat koste ons toch een dikke 5 uur lopen. Het was bloedheet maar we liepen in de schaduw dus het was prima uit te houden.

De wandeling was echt supermooi maar vermoeiend dus besloten we de laatste dag hier maar niks uit te voeren. Wel zijn we beide nog even langs de kapper geweest en hebben wat in het dorpje gegeten en gedronken.

De laatste avond nog wat zitten bieren en een spelletje regenwormen gedaan (met dank aan claudia). Want voor morgen staat een reisdag naar de stad shaoguan op de planning.

Meer verhalen asap. Fotos staan erop maar videos wil niet lukken :(
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marry:
    10 juni 2017
    Wat een avontuur jullie hebben straks een half jaar nodig om alles te laten bezinken
  2. Hanneke Perier:
    10 juni 2017
    Prachtig verhaal Ron....prachtige foto's....daar hoeft voor mij persoonlijk geen video bij....maar die hebben jullie zelf toch?....en daar gaat het om....geniet nog van de 3 weken....Eerst zijn het 3 maanden en nu?....Ik vertrek morgen naar Italië....hahaha....ik doe geen Reislogger!!
  3. Claudia Molendijk:
    10 juni 2017
    Leuke tocht weer! En super mooie plek. Enne...volop genieten van de komende twee weken!
  4. Lenie:
    12 juni 2017
    Prachtig verhaal, mooie foto's en wat een mooie hotel. Geniet er nog van want 3 weken is zo voorbij.
  5. Fran Alberts:
    14 juni 2017
    Prachtige foto's en leuk verhaal. Helaas zijn aapjes niet altijd aardig, wij hebben op Bali ook wel agressieve achter ons aan gehad. Een gids sloeg ze met een stok weg.......... Geniet nog van jullie laatste weken.Groet.