Fenghuang 2

12 april 2017 - Fenghuang, China

Zo dan... nog ff snel een kort verslagje van de afgelopen 2 dagen in Fenghuang.

Gisteren besloten om het touristische oude deel maar even te laten voor wat het is en de stad bezocht.

Cora had het lef om bij het eerste de beste kappertje binnen te lopen om te knippen EN te verven! De held :)

De kapper begreep er geen hout van omdat cora al kort haar heeft, maar wilde zich er toch aan wagen. Het was een klein zaakje en er zat niemand binnen. Na een precieze knipbeurt ging hij aan de slag met 2 kleuren verf. De kapper en zijn assistente hadden er de grootste lol in , en het resultaat mocht er zijn! Met een mooie haarkleur en net kapsel stapte ze een uurtje later weer naar buiten.

Daar hebben we op de lokale markt het echte china gezien. De handel in kippen ganzen en vlees was een rare beleving. Overal grote kookpotten en woks met de veren er nog aan. De lucht was er vreselijk. Toen ik op gegeven moment een kip geslacht zag worden draaide mijn maag wel even om.

Verder de stad in is het in de hoofdstraat 1 grote bouwput. Alle hoofdstraten lijken opgebroken te zijn en de chaos word alleen maar groter door de voetgangers, brommers, autos en bouwverkeer wat hier al tuterend door elkaar heen sjeesd :)

Ondanks al het opgewaaide stof is het hier heerlijk om te lopen. Al die mensen op straat en altijd even vriendelijk.

Vandaag wilde cora nog even de ubertourist uithangen door in klederdracht op de foto te gaan. Hilariteit alom met het aankleden op straat en diverse chinese touristen wilde ook met cora op de foto. Bij het afdrukken ging het mis met de prijsafspraak. Cora nam uiteindelijk 1 afdruk voor 2.50 maar de verkoopster/fotografe was behoorlijk boos :)

De laatste 2 dagen hier waren echt relax dagen voor ons. Lekker slenteren door het oude en nieuwe gedeelte. Bij tijd onze rust pakken met een middag dutje en natuurlijk het overheerlijke eten en drinken. Net met onze laatste diner hier komen de mensen speciaal het kleine restaurantje binnen omdat er blanken zitten. De mensen hier zijn echt super.

Morgenochtend willen we proberen vroeg op het busstation te zijn voor een 5 uur durende rit naar changsha. Een stedelijk gebied met 7 miljoen inwoners. Het zal daar totaal anders zijn, maar dat is juist hetgeen ons aantrekt.

Welterusten voor straks en hopelijk snel nieuwe verhalen uit changsha!

Ps. Fotos en videos zijn tot vandaag geupdate :)
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Miranda de jonge:
    12 april 2017
    Mooie foto,s en Cora je haar zit geweldig
  2. Marry:
    12 april 2017
    Voor morgen een goede reis en weer op naar het volgende avontuur blijft spannend
  3. Hanneke Perier:
    12 april 2017
    Mooie foto's weer....prachtig die klederdracht....en ik snap die Chinees wel Cora dat het inderdaad nog korter moest....goed gelukt pittig kopie!!
  4. Ron & Cora:
    12 april 2017
    De kapper was et meest verbaasd over de 2 kleuren. Maar het is goed gelukt en ben er blij mee :)
  5. Claudia Molendijk:
    12 april 2017
    Leuk hè? Off the beaten track? Goed te horen dat jullie zo genieten.
    De foto's zijn weer geweldig!
  6. Claudia Molendijk:
    12 april 2017
    Filmpjes zijn ook superleuk!
  7. Petra warnink lavooi:
    12 april 2017
    super leuk jullie reisblog :) en super mooie foto's wat een avontuur beleven jullie daar :)
  8. Lenie:
    12 april 2017
    Mooi verhaal en mooie foto's Cora wat zit je goed mooi kleurtje. Morgen goeie reis
  9. Claudia Molendijk:
    15 april 2017
    Mooie foto's van Changsha by night!