Qingyuan

17 juni 2017 - Qingyuan, China

15 juni vetrokken van yangshan naar de stad qingyuan.

We hadden voor het eerst deze reis een "door het oog van de naald momentje"!
De dag ervoor hadden we op het busstation buskaartjes voor 09:00 gekocht. We waren ruim op tijd op het busstation maar om 08:45 kwam er een medewerkster van het busstation naar me toe. Ze had mijn map met papieren en paspoort in haar handen die ik blijkbaar de dag ervoor op de balie had laten liggen!! Ik schrok me rot en stond wel ff te trillen op mijn benen want ik had niet gemerkt dat ik deze kwijt was. De map zit al de hele reis in mijn schoudertas en het paspoort heb je alleen nodig bij aanschaf van vervoerskaartjes of bij hotel checkins. Ik moet er niet aan denken dat we al in de bus hadden gezeten en ik er pas bij de volgende checkin was achtergekomen dat ik mijn papieren verloren was... dan heb je een hoop gezeik op de laatste dagen :(

Heel heeeeeel dom natuurlijk maar gelukkig met de behulpzame chinezen is er een voor ons persoonlijk drama voorkomen...

Naja ik weet iig zeker dat cora nu elke dag aan me gaat vragen of ik mijn paspoort nog wel heb ;)

Opgelucht maar nog trillend stapte we in de bus en in anderhalf uur waren we in qingyuan. Een stad die we normaal zouden skippen maar het lag op de route naar ons volgende hotel dus besloten we deze toch maar mee te pakken.

Ons hotel lag niet heel gelukkig en wat ver buiten het centrum. We hadden dit adresje 1 dag ervoor uitgezocht op internet want veel hotels zijn er hier niet.

De kamer was wel behoorlijk ruim met een aparte kamer met zithoek en een halfrond raam met panoramisch uitzicht. Wel cheapy hotel maar absoluut schoon en das altijd wel prettig.

In de buurt waren wat kleine parken waar we lekker hebben gezeten en gerelaxed. Wel weer grappig want we hadden weer reuze bekijks door park-hang-ouderen. Eerst moesten ze even de kat uit de boom kijken maar even later wisten ze alles over ons vreemde snuiters te vertellen. Best handig die vertaal app maar het blijft een richtings verkeer met conversaties. Hoe vaker je verteld dat je hun niet begrijpt en kan verstaan des te meer gaan ze chinees tegen je praten haha :)

Verder was er nog een leuke markt in de stad waar we hebben rond gehangen.

We hebben ook nog biefstuk in een westers restaurant gegeten en verder bij het hele goede restaurant bij ons hotel geluncht en gedineerd.

Als afsluiting ergens in de stad wat gegeten. Wat ons wel opviel dat ze niet overal bier hebben hier in de restaurants. Maarja dan neem je gewoon zelf mee :)

De stad verder was niet heel boeiend of spannend en we hebben redelijk wat regenbuien gehad. Wel was het in de middag te warm en te benauwd om wat te doen. Maar desondanks hebben we ons prima vermaakt.

Voor morgen staat er een paar dagen een luxe resort op het programma als tropische afsluiter van onze reis. Ik had al wat fotos daarvan op facebook gezet.

Meer verhalen vanaf daar binnenkort!

1. Tim:
    Nice photos xxx
  2. Ron & Cora:
    @tim : FU :)
  3. Claudia Molendijk:
    20 juni 2017
    Wachten op de tropische resort verhalen:)
  4. Lenie:
    Mooie foto's
  5. Hanneke Perier:
    22 juni 2017
    Handig zo'n selfservice Library....en waar gingen die wortels van die boom naar toe? Mooie foto's weer....