Hongcun

23 april 2017 - Huangshan Shi, China

Ff korte update uit xidi.

Vandaag naar het 20km verderop gelegen plaatsje hongcun geweest.

We hadden een taxi geregeld en met een half uurtje waren we bij hongcun. Dat was achteraf niet erg slim want het is zondag en we stonden bijna in de file voor het kleine plaatsje.

Voor je binnen bent ook hier weer een ticket office. Met 14 eur pp toch best behoorlijk te noemen.

Eenmaal binnen was het wel weer fraai maar megadruk. Overal door luidspreker ratelende tourguides met een vlaggetje waar een hele touringcar vol chinezen achteraan wandelden. Echt onophoudelijk de ene tour na de andere...dikke files bij de oude huisjes en alles kriskras door elkaar en niet net als bij de efteling in gebaande paden.. om knettergek van te worden ;)

Het dorp op zich wel fraai qua ligging en bouwstijl en erg herkenbaar uit de film crouching tiger hidden dragon zoals ik gister al schreef.

Naast de talleloze touristenwinkels zijn de oude gebouwen uit 1400 museum achtig ingericht en gedeeltelijk open voor het publiek. Bouwstijlen, meubilair, gevels en de smalle straatjes doet fraai aan als je er doorheen wandeld.

Rond 3 hadden we weer afgesproken met de taxi welke zich aan zijn woord had gehouden en ons keurig op tijd weer ophaalde om terug naar xidi te rijden.

Daar aangekomen hebben we met hem een deal gemaakt voor morgen omdat vervoer per bus/trein hier niet mogelijk is tenzij we een enorme omweg maken.

Morgen reizen we dus per auto naar jiuhuashan wat zon 180 km verderop ligt. Hopelijk doen we het binnen 3 uur ipv 8 a 9 uur via de omweg.

We zitten daar dan 4 dagen maar zal pas aan het einde daarvan een nieuw verhaal posten. Dus tot over een paar dagen! ;)

Ps: iedereen bedankt voor het volgen van deze blog en het plaatsen van reacties. We doen het vnl om later nog eens terug te kunnen zien maar volgers zijn altijd leuk!!

1. Claudia Molendijk:
    23 april 2017
    Mooie foto's en filmpjes weer.
    Ondanks de drukt ziet Xidi er wel super relaxt uit :).
    Goeie reis met de taxi.
  2. Marry:
    23 april 2017
    Weer een leuk verhaal Goede reis wel luxe met de taxi
  3. K.Kronkelz:
    23 april 2017
    Tot over 4 dagen dan! Vell plezier!
  4. Lenie:
    24 april 2017
    Veel plezier
  5. Brigitte:
    25 april 2017
    Wat een geweldige reis,weer super leuk de blog te volgen.
    Geniet nog lekker deze fantastische reis.